.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
4/3 درصد جمعيت كشور گیلانی هستند
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان گفت: 4/3 درصد جمعيت كشور در گيلان است و از اين لحاظ جزو استانهاي كم رشد جمعيت در كشور هستيم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان گفت: 4/3 درصد جمعيت كشور در گيلان است و از اين لحاظ جزو استانهاي كم رشد جمعيت در كشور هستيم. 
  
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، فرشته انساندوست امروز در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسكن 85 را اعلام كرد و افزود: جمعيت گيلان در سال 85، 2 ميليون و 404 هزار و 861 نفر است كه در مقايسه با 2 ميليون و 241 هزار و 896 نفر سال 75 افزايش چنداني نداشته و جزو استانهاي كم رشد كشور به لحاظ جمعيتي هستيم.
وي با بيان اينكه گيلان داراي 4/3 درصد جمعيت كشور است، اظهار داشت: از اين لحاظ، گيلان رتبه يازدهم را در كشور دارد، مضاف بر اينكه اين استان با داشتن 6/2 درصد جمعيت شهري رتبه دهم و 5 درصد جمعيت روستايي رتبه نهم را داراست.
انساندوست اضافه كرد: 34/3 درصد مردان كشور و 48/3 درصد زنان كشور در گيلان زندگي مي‌كنند كه در بخش مردان، رتبه چهاردهم و در بخش زنان رتبه دهم در كشور را داريم، مضاف بر اينكه 64/2 درصد مردان شهري، 73/2 درصد زنان شهري، 9/4 درصد مردان روستايي و 13/5 درصد زنان روستايي هستند.
وي گفت: جمعيت شهري گيلان در سال 85، يك ميليون و 295 هزار و 751 نفر و جمعيت روستايي يك ميليون و 109 هزار و 104 نفر است و تراكم نسبي جمعيت گيلان، 171 درصد است كه رتبه دوم كشور را داريم.
انساندوست افزود: در استان گيلان در هر كيلومتر مربع، 128 نفر بيش از رقم متناظر كشور زندگي مي‌كنند كه گيلان، رتبه دوم را بعد از استان تهران در اين زمينه دارد.
انساندوست اظهار داشت: تراكم جمعيت در مناطق شهري استان، 3 هزار و 478 نفر در هر كيلومتر مربع است كه اين شاخص در مناطق روستايي، 81 نفر و تراكم جمعيت در مناطق شهري 43 برابر مناطق روستايي است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه ريزي گيلان خاطرنشان كرد: از سال 1345 تا پايان سال 1385، 40 آبادي به شهرهاي استان ملحق شد و از تجميع 132 آبادي شهرهاي جديد شكل گرفت.
وي با اشاره به ميزان باسوادي گيلان گفت: تفاضل نسبت باسوادي استان به كشور منفي 6/1 درصد، تفاضل نسبت باسوادي مناطق شهري به كشور مثبت4/1 درصد و تفاضل نسبت باسوادي مناطق روستايي به كشور منفي 4 درصد است.
انساندوست، ميزان سالخوردگي روستايي در استان گيلان را 37/9 درصد اعلام كرد و افزود: سالخوردگي جمعيت در گيلان زودتر از كشور آغاز شده و هرگاه 7/12 درصد جمعيت 65 ساله و بيشتر در جامعه‌اي زندگي كنند، آن جامعه را سالخورده مي‌نامند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ايتوك 19 خرداد 1386
مبارك است انشاءالله. بالاخره در اين زمانه گيلان استان آخر، يكبار هم كه شده اول شديم مهم نيست از آخر باشد يا از اول
در جهان پيشرفته امروز بالا بودن آمار توليد مثل نشانه پيشرفت نيست. حالا ما در پسرفت هم اول باشيم گلي به جمال احمدي نژاد! حالا حالاها تا 120 ميليون جا داريم پس گيلانيان پيش بسوي مدينه فاضله احمدي نژادي، زنده باد گشني كنندگان پوينده راه محمود خان!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.328 seconds.